0

Buton dislike pe Facebook? Niciodata … he wrote

Internetul a explodat dupa o serie de afirmatii facute de Mark Zuckerberg in care lasa sa se inteleaga ca se lucreaza la un buton gen “dislike”. Opinii mai mult sau mai putin avizate au rasarit, fiecare dandu-si cu parerea daca e un lucru bun sau rau, ori daca chiar se va implementa asa ceva sau nu. Cum la dat cu parerea ma pricep si eu, hai sa va spun de ce acest buton denumit “dislike” nu-si va face aparitie … vreodata.

Facebook a incercat sa-si creeze mereu o imagine pozitiva, sa lase impresia ca platforma lor este una care uneste utilizatorii. Introducerea unui buton “dislike” ar dinamita aceasta imagine a platformei.

Apoi intervine partea financiara. Facebook, pe langa faptul ca este cea mai mare retea sociala, a devenit si una dintre cele mai mari companii din lume. Veniturile ei se bazeaza in mare parte pe vanzarea de publicitate. Se spune ca daca nu esti si pe Facebook, ca si firma esti irelevant. Pe langa marile companii ce si-au facut pagina de companie, sunt extrem de multe firme ce investesc sume imense in promovarea de produse, gen magazinele online. Aparitia unui buton “dislike”, desi nu s-ar tine cont de el in algoritmi, ar avea un impact emotional asupra potentialilor clienti. Ganditi-va de exemplu, de ce ar mai plati pentru publicitate, sau de ce ar mentine pagini de companie, firme precum Coca Cola (peste 90 mil. likes) sau McDonalds (peste 55 mil likes) cand in mod sigur vor aduna milioane de dislikes?! Comentariile negative pot fi sterse, sau daca ai oameni buni de PR, li se pot da raspunsuri ce ar putea aduce alte likes, dar un dislike ramane acolo pentru eternitate. Imaginati-va un magazin online care are 1 milion likes si 100.000 dislike. Te gandesti sau nu de doua ori inainte sa faci o achizitie la acest magazin?! Pentru orice om de marketing, aceasta indoiala introdusa potentialului client e un cosmar. Acest lucru il va indemna sa ia mai in serios alte platforme social media, iar in felul asta Facebook va pierde bani. Practic, Facebook s-ar impusca singuri in picior.

Sa zicem ca exista si posibilitatea ca acest buton sa fie introdus doar pentru paginile personale nu si pentru cele de companie. O alta posibilitate ar fi ca o companie sa plateasca pentru ca acest buton sa nu apara pe pagina lor, dar probabil este mai dificil din punct de vedere tehnic sa se realizeze asa ceva, dar daca s-ar realiza, atunci ar veni comentariile negative gen: va este asa frica de “dislike” incat ati preferat sa platiti ca sa nu apara butonul pe pagina voastra.

Nu cred ca isi va face aparitia un buton “dislike”, ci mai degraba unul “empathy”, adica unul prin care sa-ti exprimi parerea de rau vis-à-vis de un eveniment nefericit. In felul asta sa nu mai dai like la un accident, la un deces, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.