În DEX, definiția cuvântului nelimitat este: NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat. – Pref. ne- + limitat.
Pare destul de clar, dar aceeași claritate nu se aplică și în cazul companiilor de telefonie din România. Stie toată lumea presupun de celebrul abonament cu convorbiri NELIMITATE ce a fost blocat de către cei de la Telekom, pentru că deținătorul abonamentului ar fi vorbit prea mult!!!
O astfel de știre nu are cum să nu te amuze și în același timp să-ți nu îți crească ritmul cardiac. Niște nenorociți ăștia de la Telekom, să fie dați în judecată, boicotați-i blablablabla, a vociferat lumea în comentarii și pe bloguri. Eu personal nu am vrut să scriu la acel moment de faza asta. Ce s-a schimbat?
Păăăăăi, nu am putut să nu observ cum bloguri de tehnologie sau personale (mai medii sau mai mari) au început să ia apărarea celor de la Telekom, dând-o în termeni juridici și alte rahaturi de genul, că de ce nu au citit contractul când și-au făcut abonamentul. Nu știu de ce, dar parcă miroase a nițel campanie de PR a celor de la Telekom.
Sigur, e și vina celui care a semnat contractul pentru că nu l-a citit, dar hai să dăm o fază ipotetică!
Să presupunem că vine un nene care a terminat gimnaziul (adică se descurcă la citit și la scris decent), a lucrat o viață întreagă pe șantier, poartă ochelari tip fund de borcan, mai e și răcit și trebuie să meargă să-și ia medicamentele. Îi spune lu tantea de la ghiseu: vreau un abonament nelimitat, că așa a spus fiu-meu din Spania, că îmi plătește el abonamentul, ca să vorbim mai des. Tantea spune sigur și îi pune în față un contract de vreo 10 pagini, din care doar prima are un font decent și lizibil, restul paginilor unde sunt trecute obligațiile și drepturile fiecăruia, folosesc un font subțire și mic – ca să nu mai vorbesc despre notele de subsol, care sunt deosebit de importante, dar pentru care îți trebuie lupă. Ce vină are acest nene pe care nu prea l-a ajutat viața în general că nu a citit contractul semnat și nici nu i s-a explicat clar că NELIMITAT la Telekom nu e chiar atât de NELIMITAT pe cât s-ar crede.
Înțeleg că folosirea acestui termen este o mișcare de marketing, pentru că e mai de impact decât GRATIS 10000 minute, dar în același timp, induce în eroare consumatorul. Cum ar fi să vină Mercedes cu o nouă mașină și să spună:
Acest nou model pe care îl lansăm acum, va circula cu un singur plin de benzină, un număr nelimitat de kilometri. Iar apoi, în contractul de vânzare cumpărare, în pagina 23, în nota de subsol, cu un font atât de mic de zici că e doar un model cu puncte pe pagină, este scris: acest model va merge un număr nelimitat de km cu un singur plin, cu condiția ca mașina să fie tractată.
Dacă compania de telefonie ar vrea să spună că nu încearcă șă înșele potențialii clienți, atunci ar trebui să specifice, cu majuscule (așa cum apare cuvânt nelimitat în reclamele lor) care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească clientul pentru a beneficia de opțiunea APROAPE nelimitat.
Părerea mea!
E vorba mai intai de activitatea agentului economic ce urmareste profitul.
Apoi e vorba de termenul “nelimitat” si de cele doua acceptii, comerciala si DEX.
Consumatorul daca nu scapa din vedere primul considerent atunci are sanse sporite de o justa raportare la ofertele comerciale.
In “Dosarul Pelican” anecdota zice ca profesorul de drept atrage atentia studentilor ca data viitoare cand parintii le declara dragostea sa se intrebe ce vor de la ei, concret. Daca parintii urmaresc ceva in schimbul declaratiei, atunci sigur agentii economici urmaresc binele propriu intai.
Consider ca si aici este aplicare pronuntata a zicalei “informatia inseamna putere”. Si costuri mai mici, deseori. De toate felurile. Simplist, la asta se reduce si cazul expus de dvs.