Ca sistemul educational romanesc e la pamant, asta deja nu mai este stire. Daca ne laudam cu cativa copii exceptionali care uimesc lumea la diverse olimpiade internationale, asta nu inseamna ca sistemul romanesc de educatie e grozav, ci pur si simplu sunt mult mai inteligenti decat media. Nu degeaba in top 50 universitati din Europa nu exista vreuna romaneasca. In fine, citeam o stire ca invatamantul romanesc se claseaza cam pe ultimele locuri in Europa – asta e noutate doar pentru ei (studiu facut de un institut european).
Pentru mine cel mai vizibil, lipsa de educatie se vede in spatiul online, pe diverse forumuri, pe diverse portaluri de stiri, unde fiecare poate comenta o stire dupa bunul plac. Ce ma debusoleaza pe mine este modul in care multi apara tarile comuniste, regimurile comuniste, iar asta denota pur si simplu educatia precara de care au avut parte. Amaratii astia ar trebui trimisi sa traiasca cativa ani intr`o tara comunista, iar dupa cativa ani sa fie repatriati, pentru a vedea daca si`au schimbat opinia.
Ei uita ca pot critica, pot comenta o stire cum vor ei tocmai pentru ca traiesc intr`o tara cu regim democratic (cat o mai tine si asta la noi). E trist pentru ca randurilor lor se ingroasa si tocmai din cauza asta derapajele nedemocratice au sanse mai mari de reusita. Cu cat lumea e mai proasta, cu atat turma este mai usor de dirijat. In curand o sa avem si noi specimene de astea, de care or sa rada o lume intreaga:
“I live in Georgia, but I don’t see Russia, there’s no sound but they say there’s tanks should I be worried?
I heard on the news that Russia has invaded but I don’t see them anywhere! What’s going on!”
sursa yahoo answers (tipul locuia in statul Georgia US)
În primul rând, îţi mulţumesc că-mi permiţi să-mi expun punctul de vedere pe o problemă care mă interesează profund.
Chiar dacă mi-a fost redus salariul, şi ăla ridicol, tot nu-mi permit să-mi bat joc de copii. Din discuţiile mele cu colegii de serviciu, le este din ce în ce mai greu să intre la ore uitând de problemele curente care implică resursele financiare. Cine şi-a făcut bine treaba de profesor până acum şi-o va face bine şi în continuare.
Pe de altă parte, văd că nimeni nu discută despre conflictul puternic care apare când familia şi anturajul unui elev proiectează un mesaj educaţional negativ şi şcoala care încearcă să facă faţă provocărilor contemporane.
Evident, sunt probleme grave în educaţie (în sistem), dar problemele trebuie rezolvate nu prin forţă, nu prin grabă, ci prin explicarea oportunităţilor pe care le are un sistem educaţional reformat complet şi profund.
De exemplu, lipsa dotărilor. Şcoala mea are un laptop şi un casetofon care pot fi folosite de peste 120 de cadre didactice şi de peste 60 de clase. În schimb, avem camere de supraveghere.
Am fost un pic cam off-topic, nu-i aşa?
Eu am ramas oarecum off. 120 cadre? La ce scoala, ca sunt o gramada de cadre.
In plus am sa ma documentez un pic vis`a`vis de noua lege a educatiei. Din prima am nimerit niste chestii extrem de idiote. Dar urmeaza 😉
Păi suntem aşa: cadre la învăţământul preşcolar, primar, gimnazial, liceal. Dar nu toată lumea are norma întreagă la şcoală. Am unii colegi care au doar 6 ore la noi la şcoală.
Nu pot să dezvălui la ce şcoală lucrez, din motive oarecum lesne de înţeles. Nu vreau să interfereze bloggingul cu jobul.
Atenţie, Legea are cel puţin 2 versiuni finale, după cum am scris şi eu pe blogul meu.
https://paulsava.blogspot.com/2010/10/forma-finala-legii-educatiei-nationale.html
Ce părere ai despre faptul că legea începe cu “idealul este” şi nu cu “trebuie să”?