Pentru a reuși ca partid, trebuie să ai un departament de strategie în comunicare. Deși majoritatea partidelor de la noi nu au un astfel de departament (la modul profesionist vorbind), PSD face excepție. Sigur, mai apar personaje cu derapaje majore, dar asta este din cauza calității oamenilor din interior.
În mai multe localități vor avea loc alegeri locale parțiale, iar PSD a schimbat tactica de comunicare. Nu mă refer la comunicarea asumată, care apare la tv sau în comunicate de presă, ci la armata de “postaci” care începe să lucreze la turație maximă. Strategia pentru aceste alegeri urmează doi pași simpli: inducerea fricii și demoralizarea. Cum reușesc să facă asta e chiar simplu. Veți vedea la articolele ce țin de alegeri comentarii în care se adoptă un ton resemnat de genul “nu avem ce face, trebuie să votăm PSD, că peste tot e PSD” sau “dacă vrem investiții trebuie să votăm PSD că Guvernul este PSD, Parlamentul este PSD, CJ-ul este PSD”, ori “fără primar PSD nu vom primi bani”.
Impactul acestui tip de mesaj ar fi descurajarea celor care vor să voteze candidatul altui partid în a mai ieși la vot, iar cei nehotărâți să primească un impuls ce ține mai mult de frică că dacă nu va vota PSD, localitatea lui nu va beneficia de fonduri. Strategia este una foarte bună, iar cei care s-au gândit la ea merită felicitați. Sigur, e în dezavantajul nostru, al cetățenilor, dar datoria acelor consilieri e să ajute partidul să câștige.
Între timp la PNL, cel de-al doilea partid ca mărime, cei de la comunicare habar nu au pe ce lume trăiesc. Zilele trecute se lăudau pe pagina lor oficială de Facebook că datorită lor s-au mărit salariile primarilor. Acum nu știu dacă sunt doar incapabili sau au fost infiltrați de PSD, dar ce este clar e că reușesc să își îndepărteze tot mai mult votanții.